Vědci nyní mohou pronajmout miniaturní a automatizovanou laboratoř ve vesmíru

Vesmír není jen k objevování, ale také k testování, což dokazuje společnost SpacePharma, která umožňuje vědcům provádět vzdálené experimenty mimo atmosféru naší planety.

Společnost SpacePharma vyvinula modulární, miniaturizované laboratoř, která umožňuje dálkového ovládání. Tento přístroj, nazvaný „lab-on-a-chip“, dokáže studovat širokou škálu polí, od buněk po dynamiku tekutin. Výzkum prováděný pomocí automatizovaných procesů nebo vzdáleně řízený uživateli pomocí webové platformy umožní kontrolu v téměř reálném čase. Vědci budou schopni tohle využít k provádění experimentů s mikrogravitací (skoro stav bez tíže). To může vést k novým objevům, které nejsou možné na Zemi, kde působí gravitaci.

„Laboratoř na čipu“ se vyšle do blízkosti vesmíru. SpacePharma spolupracuje s řadou partnerů, aby toho dosáhli. Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) poskytne prostor pro laboratoře SpacePharma. Na stanici provádí testy posádka, alternativně mohou laboratoře spouštět experimenty na drobných nanosatelitech. SpacePharma buď spustí jiný nanosatelit nebo využije vlastní solární družici nazvanou DIDO.

Společnost SpacePharma hledá soukromé i veřejně financované možnosti spolupráce. Navíc pomůže při konzultaci o postupech podávání žádostí o grant a technikách optimalizace výzkumu. Obchodní partneři mohou zaplatit 230 000 dolarů před spuštěním „laboratoře na čipu“. Partneři nebudou muset pro svůj výzkum poskytovat práva duševního vlastnictví. Nicméně, pokud vědci učiní významný objev s laboratoří na čipu, SpacePharma obdrží část honoráře z budoucích výnosů.

Objevuje se tak nový věk vesmírných komerčních příležitostí. Vesmír představuje nejen dobré prostředí pro výzkum, ale představuje také řadu možností spolupráce. Metoda SpacePharma ukazuje, že družice nebo mise zvýší potenciál objevů z každé mise, ať už se jedná o veřejně financovaný výzkum nebo soukromé projekty.

Honza Marcinek

Zkoumám průsečík mezi lidským chováním a kulturou, abych odhalil pravdu o značkách a jejich postavení na trhu. Účelem webu Insight.cz je inspirovat kreativní myšlení, které firmám pomůže vytyčit jedinečnou roli, aby se mohly spojit s lidmi a vytvářet smysluplný dopad na svět okolo nás.

Articles: 3766